Member Aku:

Jumaat, 13 November 2009

PATI di bumi Palestine.....Part 2

Salam,


Kekuatan yang ada pada umat Islam suatu masa dulu adalah sikap berani mereka menegakan kebenaran hasil dari sifat takwa mereka kepada Allah s.w.t. Jihad merupakan salah satu jalan yang ada dalam diri umat Islam pada ketika itu sehingga mereka mampu membentuk sebuah kerajaan Islam yang merupakan sebuah empayar terbesar didunia. Jihad yang aku maksudkan bukan sekadar hanya jihad di medan perang sahaja tetapi mereka berjihad dalam setiap lapangan.

Nafsu dan Akal merupakan 2 elemen penting dalam diri setiap manusia dan banyak tulisan ulama terdahulu membincangkan tentang hal pekara ini. Kehidupan masyarakat Islam pada ketika itu adalah antara yang terbaik dan termaju sebagaimana dapat kita lihat Andalusia yang terkenal dan menjadi pusat kerajaan Islam Bani Umaiyyah pada abad ke-8. Bandar-bandar seperti Cordova dan Granada telah berkembang menjadi pusat ilmu serantau pada zaman itu. Sistem pertanian kerajaan Islam ketika itu adalah yang terbaik dan tersusun. Malah ramai ilmuwan Islam yang telah menerokai pelbagai bidang. Namun, Andalusia telah dikuasai oleh kerajaan Kristian selepas abad ke-15 dalam peristiwa-peristiwa yang dikenali sebagai Reconquista. Islam bukan sahaja tertumpu di tanah Arab sahaja malah Islam juga tersebar melalui pelayaran para ulama dan ilmuwan yang menerokai ke seluruh pelusuk dunia termasuk di China, India serta merata tempat termasuk ke tanah Melayu. Sehingga kini masyarakat Islam di China adalah lebih ramai berbanding jumlah rakyat di Malaysia.

Bangsa Eropah merupakan satu bangsa yang amat daif serta berada dalam satu situasi musibah yang besar. Mereka juga adalah bangsa manusia yang paling bodoh namun didalam kedaifan itu mereka mempunyai satu kelompok komuniti masyarakat yang cerdik iaitu Yahudi. Bangsa Yahudi adalah bangsa yang pengecut dan dayus. Ini kerana bangsa dan agama itulah yang mewakili Yahudi. Bagi mereka Yahudi itu hanya dapat diwarisi melalui pertalian darah (genetik) sahaja. Oleh itu bangsa ini amat menitik berat dalam soal perkhawinan. Kaum wanita Yahudi amat susah sekali untuk berkhawin campur kerana takut darah keturunan Yahudi tidak berkembang tetapi kaum lelaki Yahudi digalakan untuk berkhawin campur supaya generasi Yahudi dapat berkembang. Bangsa Yahudi amat menjaga darah keturunan mereka. Rasulullah s.a.w ada menyata bahawa siapa yang berjuang untuk bangsa adalah perjuangan yang sia-sia sahaja.

Orang-orang Yahudi juga boleh mengakui yang mereka beragama lain dan bukan Yahudi. Itu apa yang dibolehkan oleh agama mereka dan bagi mereka manusia lain yang bukan Yahudi adalah binatang (kafir) dan halal untuk dibunuh (Talmud). Sikap sombong Yahudi itu yang membuat masyarakat dunia umumnya membenci bangsa ini dan mereka merupakan bangsa pelarian sejak zaman Firaun yang merempat di seluruh dunia termasuk ke tanah Melayu.

Yahudi dan Kristian sememangnya tidak sebulu kerana tindakan mubaligh-mubaligh Yahudi yang menyalib Jesus Christ dan bangsa ini juga telah membunuh banyak nabi, antaranya Hizrial, Armia, Zakaria dan Yahya. Mereka juga cuba membunuh Isa dan Muhammad tetapi gagal. Orang Yahudi telah menyelewengkan Taurat dan Talmud. Tidak hairan kenapa Hitler amat membenci bangsa ini. Pada perang dunia pertama, Jerman telah kalah disebabkan sikap pengecut bangsa Yahudi yang menjadi rakyat Jerman pada ketika itu . Di dalam diri mereka tanahair sebenar bangsa Yahudi adalah Israel. Perang dunia kedua menyaksikan ratusan ribu orang Yahudi dibunuh oleh Nazi.

Oleh sebab dayusnya Yahudi itu, maka mereka mengakui bahawa mereka bukan Yahudi supaya dapat menumpang hidup bersama bangsa Eropah lain. Kecerdikan Yahudi telah diterjemah melalui ciptaan teknologi yang mereka bangunkan di Eropah dan membawa bangsa Eropah keluar dari 'dunia kegelapan'. Seolah merekalah yang menerangi bangsa Eropah supaya dapat melihat dunia luar.

Apabila bangsa Yahudi dan Eropah mula serasi dalam menjalani kehidupan seharian setelah bangsa Eropah yang bodoh ini diperbodohkan lagi oleh Yahudi yang menyatakan kejadian manusia berasal dari beruk (revolution) ianya lebih mudah kepada Yahudi untuk mempergunakan bangsa Eropah yang dungu itu untuk kepentingan mereka (Zionisme). Yahudi mengakui bahawa mereka tidak boleh memerintah negara Eropah kerana kebanyakan negara Eropah pada ketika itu mengamalkan sistem beraja. Yahudi juga mengakui untuk menembusi benteng pertahanan empayar Islam serta merampas bumi Palestine adalah mustahil pada ketika itu. Sekali lagi Yahudi perguna bangsa Eropah dengan membawa mereka untuk meneroka dunia baru maka lahirlah Amerika Syarikat. Disana Presiden Yahudi pertama mula memerintah dunia. Merampas tanah hak milik orang lain telah menjadi tabiat Yahudi seperti mana mereka merampas tanah Amerika dari penduduk pribumi disana.

Melihat kepada keretakan yang mula berlaku kepada empayar Islam disebabkan sikap meterialistik pemerintah Turki pada ketika itu sehingga membawa empayar itu kepada pepecahan dan menajadi negara-negara Islam yang diperintah pemimpin negara itu sendiri dan sistem pemerintahan Khalifah sudah tidak diguna pakai lagi. Akhir perang dunia kedua, Yahudi sekali lagi telah memperbodohkan bangsa Eropah dan bangsa Arab dengan mempergunakan isu Holokus sebagai modal agar badan dunia tidak dapat berbuat apa-apa terhadap mereka untuk merampas Palestine dan menjadikan ia negara Israel.

Tiada ulasan:

Yahudi musuh Islam