Member Aku:

Rabu, 15 September 2010

Terkilan....

Assalamualaikum...

Raya tahun nie boleh dikatakan meriah la juga sebab anak-anak dah pandai minta itu ini... hihihi lagu macam aku gak kecik2 dulu. Baju raya aku tahun ini hanya sepasang aje iaitu baju melayu teluk belanga, untuk anak2 dapat sorang dua tiga pasang. Mercun dok meletup sana sini bermula pada malam raya dengan percikan bunga api mengamatkan lagi suasana malam disini. Cuma aku ajee yang terperangkap dengan projek cat rumah... huhuhuhuhu... sedih betoi... ini semua idea aku juga yang tetiba aje nak cat rumah tapi akhirnya dapat juga aku siapkan.

Hari raya aku hanya ziarah saudara mara terdekat dari pagi sampai ke malam dok melilau rumah adik beradik. Perut dah nak sebu dengan lemang, ketupat, laksa, nasi briyani dan macam2 lagi.. sebut pasai makan nie aku nak cerita cikit tentang pengalaman aku pada hari raya ketiga.

Pada hari raya ketiga oleh kerana dah abeh semua rumah anak pinak kami dah ronda jadi untuk raya ketiga nie aku ambil keputusan untuk ronda 'outskirt' dari Ipoh. Aku bawa anak bini pi ke Kuala Kangsar, kebetulan pulak ada sebuah bazar jualan dekat Lembah Kuala. Berjalan punya jalan perut pun mula rasa lapaq, oleh kerana alang2 dah mai Kuala aku pun lajak cikit ke Taiping nak cari mee udang banjir.

Keadaan trafik waktu itu memang sesak, dari Ipoh ke Kuala aku ikut jalan lama dan dari Kuala ke Changkat Jering aku itu 'hiway'. Ribuan kereta membanjiri lebuhraya, jalan 'jem' dari arah utara ke selatan (dari tol Kuala hingga ke tol Jelapang trafik bergerak perlahan) nasib baik aku nak ke utara. Jam waktu itu lebih kurang pukul 8.30 malam dari Kuala dan aku keluar tol Changkat Jering lebih kurang pukul 9.45 malam dan sampai ke Kuala Sepetang dalam pukul 10 lebih.


Salah sebuah warung mee udang yang famous di Kuala Sepetang ialah Warung Mak Teh yang dah dua tiga kali masuk TV. Waktu aku sampai orang memang penuh dalam kedai dia.. Aku dengan anak bini aku pun order mee udang dua dengan satay.. Last sekali dah dekat pukul 12 yang sampai satay dengan air saja.. Adoi frust betoi hati aku nie dan yang buat aku lebih terkilan bila orang yang sampai kemudian dari aku pun dah dapat mee udang..

Sesiapa yang nak makan sini tolong pikiaq 100 kali..

Kepada Mak Teh Mee Udang Banjir Kuala Sepetang tolong laa update service tu dan lagi satu aku nak pesan belajar laa minta maaf kepada pelangga yang teraniaya seperti aku nie.. Jangan dok ingat business banyak hampa tak payah nak ambil tahu tentang perasaan pelangga. Kalau dalam sehari ada dua tiga pelanggan senasib dengan aku dan dalam sehari dua tiga kali hampa kena sumpah dengan pelanggan Insya Allah tuhan akan tunjuk kepada hampa satu hari nanti. So, kesimpulannya jangan la jadi bodoh sombong.

Tiada ulasan:

Yahudi musuh Islam