Member Aku:

Isnin, 6 September 2010

Shopping...

Assalamualaikum...

Dah nak raya.. raya merupakan salah satu peristiwa yang mengembirakan kanak2 kerana waktu inilah mereka akan dapat baju baru, bermain bunga api, duit raya, berjumpa saudara mara dan dapat makan lemang dgn ketupat.

Itulah juga perasaan aku suatu masa dulu.. Dulu kalau nk shopping cukup susah, kebiasaannya aku dgn mak aku kena tunggu bas dari Juru ke BM. Bas no. 909 nie pun satu masalah, berjam2 baru sampai. Tempat shopping biasa ler BM Supermarket (atas pasaraya dan bawah pasar basah) dengan tangga seribu cam kuil Batu Cave, sekarang nie tak tau ada lagi ke tidak tempat tu.

Bila beli baju nak yang cantik2, harga gua tak mau tau janji yang gua berkenan mesti dapat dan kalau tak dapat aku merajuk.. Hmmm puas la mak aku nak kena pujuk. Waktu itu susah senang mak aku tak pernah aku peduli. Susah payah orang tua tu dok berjalan kaki satu pekan BM disebabkan tuntutan aku dan keadaan. Turun stesen bas jalan kaki ikut depan IPK BM untuk ke bank bagi mengeluarkan pencen, pas tu jalan kaki balik ke BM Supermarket bila dh abeh shopping dh berbeg2 kiri kanan berjalan kaki balik ke stesen bas. Itulah pengorbanan mak aku yang aku tak pernah peduli waktu itu... Kejam betoi.

Zaman berubah dan masa sentiasa berjalan. Kali nie kena pulak time aku melayan kerenah anak2. Cuma mereka nie bertuah sebab kenderaan semua ada depan mata. Tak payah nak tunggu berjam2 bas ke pekan. Bila tengok telatah anak2 aku kekadang tu baru aku sedar bertapa sabarnya mak aku untuk membesarkan aku.

1 ulasan:

zakir932 berkata...

hmmm hmmm hmmmm anak siapa la tu

Yahudi musuh Islam