Member Aku:

Khamis, 23 September 2010

Apa yang perlu kita cari....????

Assalamualaikum...

Dah lama aku tak menulis tentang isu semasa cuma semalam sewaktu dok tengok berita TV baru aku terfikir tentang "pencarian". "Apa yang kita cari?"kepada sesiapa yang sudi nak bagi komen dipersilakan.

Timbul persoalan dibenak fikiran aku setelah melihat beberapa siri pembunuhan kejam yang berlaku kebelakangan ini. Boleh dikatakan mangsa dari golongan yang berduit dan mereka ini adalah wanita. Bukan bertujuan untuk mengaitkan mangsa tetapi sekadar buah pandangan aku kepada wanita2 diluar sana untuk menjadikan ia sebagai pengajaran.

Zaman sekarang ini segala-galanya adalah wang dan manusia sentiasa berusaha untuk memiliki kekayaan di muka bumi ini. Faktor kemiskinan dan kesusahan dalam kehidupan kadang kala memberi motivasi diri kepada kita untuk terus berusaha keras demi untuk memajukan diri. Tapi mungkin juga pembunuhan yang berlaku sebelum ini dapat kita elak jika kita tahu "apa sebenarnya yang patut kita cari".

Bersyukurlah dengan apa yang telah kita miliki walaupun ianya kurang atau pun lebih kerana kita harus faham itu semua adalah pemberian Allah s.w.t kepada kita. Kerana kekayaan yang berlebihan akan membinasakan kita oleh kerana itu Islam menyuruh kita bersederhana sahaja.

Kepada kaum wanita diluar sana jika sudah bersuami, wajib patuh, setia dan taat kepada suami anda selagi dia tidak mendatangkan kemudaratan keatas diri anda. Perkhawinan itu adalah cara untuk manusia itu berkembang bagi menjalani kehidupan maka adalah lebih elok jika wanita itu tahu dan faham adat sopan serta tahu menjaga aurat daripada fitnah manusia.

Akhir kata, apakah yang kita perolehi sesudah mati? Apakah kekayaan yang kita cari didunia selama ini dapat menyelamatkan kita di alam kubur? Pernahkah kita bersyukur dengan nikmat Allah s.w.t terhadap fitrah kita di muka bumi ini?


Tepuk dada tanya selera....

Tiada ulasan:

Yahudi musuh Islam