Member Aku:

Jumaat, 10 Julai 2009

Tentera Merah & Tentera Putih

Salam,



Aku tertarik untuk menulis disini tentang tajuk diatas. Apa yang merah dan apa yang putih tu? Dari mana datang tentera-tentera ini? Jawapan belum aku temui.



Selepas selesai solat Jumaat aku berjumpa dgn seorang kawan lama di masjid. Bertahun kami tak jumpa, baru tadi secara kebetulan pun. Setahu aku kawan aku nie gengster besar satu masa dulu. Nama dia memang TOP 1...hahahaha.. itu satu kenyataan. Sekarang ni dia dah ok, banyak perubahan yang dapat aku lihat pada diri dia.



Satu masa dulu, aku ada berkawan dengan seorang amoi Cina kira bercinta la senang. Tapi percintaan kami tak dapat restu dari keluarga amoi ni. Pernah satu hari aku dikepung dengan gengster Cina kat pekan Ipoh sebab bapa pompuan tu report kat dia orang punye taiko. Nasib baik la kawan aku tolong settlekan. Taiko Cina tu siap cium tangan member aku waktu itu.. Aku tak ambik pot sangat, janji aku boleh lepas.



So tadi bila jumpa dia balik, kami berciter tentang kisah-kisah silam kami. Dia pun citer tentang Tentera Merah dan Tentera Putih. Mula-mula aku tak paham sangat, lama-lama baru aku faham apa maksud kawan aku tu.



Sekarang ni dia dh tak campur dengan hal-hal Merah/Putih nie..katanya banyak yang terkeluar dari landasan. Aku tak tahu maksud dia.. Yang aku pasti dia ni dulu memang Taiko juga sampai Cina pun tunduk bila jumpe dia..Apa yang aku citer nie memang berlaku pun ke atas diri aku sendiri..Alhamdullilah la kalau member aku tu tahu dimana dia berdiri..



Shukran....

Tiada ulasan:

Yahudi musuh Islam