Member Aku:

Jumaat, 9 Oktober 2009

Babi dalam makanan... (Part 2)

Salam,



Dewasa ini kekadang kita dh tak kisah tentang halal/haram dalam permakanan harian.. Manusia sentiasa sibuk dari awal bangun tidor sehingga sampai waktu tidor.. Masing-masing sibuk untuk mencari kehidupan yang selesa diatas dunia yang fana ini.


Mungkin disebabkan kesibukan yang amat sangat maka kita mula lalai dan mengambil mudah dalam bab permakanan..asalkan ada tanda halal maka boleh la kita bedal.. Baru-baru ini aku gi ke pasaraya dgn famly aku dan amat mengejutkan bila aku periksa makanan ringan dan beberapa jenama coklat terkenal.. rupe-rupenya kebanyakan makanan tu tak halal..


Aku dah tak tau nak kata apa lagi.. sedangkan selama ini makanan-makanan itu menjadi santapan aku suatu masa dulu. Kenapa pihak kerajaan tak betul-betul mengambil berat dalam isu pemakanan ini..?? Kalau betul nak jadikan Malaysia sebagai negara Islam maka kerajaan wajar melihat akan permasalahan ini secara mendalam.. Jangan dok ambik mudah. Makanan itu akan bertukar manjadi darah daging kita.



Permasalahan sosial sekarang ini pun berpunca dari permakanan yang tidak halal...

"Jakim jangan dok jadi Jakun, lakukan sesuatu"

Tiada ulasan:

Yahudi musuh Islam