Member Aku:

Selasa, 11 Ogos 2009

Ramadhan....bulan penyucian...

Salam,

Sedih bila aku kenang balik sebab puasa dah dekat..lepas tu nak raya pulak... Hidup dan waktu sentiasa berjalan...cuma kekadang manusia saja yang tak mau ingat...
Aku sedih sebab dah tak dapat makan waktu siang..hahahahahhahahahaha

Yang buat aku sedih lagi bila kenangkan anak-anak Melayu ni...yang lelaki dok merambu sini sana dengan merempit...apa dh jadi dan apa nak jadi ni...yang perempuan pulak kebanyakan belajar sampai ke Universiti tapi perangai...alamak malu nak citer...pelajaran aje tinggi tapi akhlak kurang..

Kebanyakkan remaja perempuan sekarang banyak yang dh terlanjur...belum khawin lagi dah pandai buat kerja tak senonoh...alahai...cam mana la kalau dah khawin besok..kalau khawin dengan lelaki yang sama tak pa..tapi kalau khawin dengan lelaki lain cam ner...?.. pelajaran tinggi tapi otak tarak... tak ada harga diri langsung dah tu nak belagak suci pakai tudung bertutup litup...kena la pulak mak bapak zaman sekarang..kebanyakan tak kisah apa yang anak dia orang dah buat janji belajar mau tinggi...hihihihi cam pelihara binatang dalam sarkas...

Mana silapnya??...hehehehehe...adakah sebab mak bapak itu membesarkan anak-anak dengan duit haram??..kebanyakan orang yang kerja kerajaan memang mudah dapat duit haram tambah pulak jika ada jawatan tinggi...jadi tak hairan la kalau anak-anak tak taji orang tapi binatang...huhuhuhuhu

Aku bukan umpat...tapi kenyataan...kalau setakat aksi bero..., isap b....., dah jadi pekara biasa kepada kebanyakan remaja zaman sekarang...nak kata bodoh ada yang sampai ke Universiti...alahai...ada ijazah pun tak guna kalau perangai cam binatang....baik lelaki mahupun perempuan..

Sempena bulan Ramadhan yang mulia ni...kalau ada sesiapa yang terasa lebih baik la bertaubat...tak payah la kita nak bangga diri dengan kelulusan yang ada kalau perangai tak serupa manusia...hihihihihi


"Jika kamu mengaku yang Tuhan itu ujud, maka wajiblah kamu percaya yang Tuhan itu sentiasa bersama kamu dan memerhati pekerjaan kamu"

2 ulasan:

Unknown berkata...

Sempena bulan Ramdhan yang mulia ni sama-samalah kita renungi diri sendiri sebelum nak ngata org lain..bak kata orang bukan "be.." ..jgn nak menunding org lain sahaja yang salah renungi juga pada diri sendiri..kerana satu jari menunujuk pada orang yang empat jari lagi menunding pada diri sendiri..yang baik dtg dari Allah yang buruk juga dtg darinye untuk menguji hambanya..cuma terpulang pada insan untuk menangani ujian yang diberikan dengan ketakwaan dan kebijaksanaan ..mungkin juga keadaan sosial yang berlaku sekarang disebabkan keadaan sekeliling yang mempengaruhinya ..oleh itu tidak kira keluarga sendiri atau msyrkt kene main peranan... jaga mulut jgn celupar sangat nanti kene btg hidung sendiri..betapa mula di sisi Tuhan pada insan yang bukan mencemuh keburukan sahaja tetapi mengubah keburukan kepada kebaikan..syurga neraka bukan hak insan untuk menentukan..tetapi mohonlah pada yang Esa apapun dibukakan hati untuk terus bertaubat..dan bukan dikeraskan hati untuk terus melakukan perkara yang lagha..aminn.

Dama-Ulan berkata...

Salam Kebayan,

hahahahahahaha....ini yang aku nak..selama aku tulis kat blog ni tak ramai yang berani bagi pendapat cam Kebayan..terima kasih.

Tujuan article ni ditulis adalah untuk meluahkan pendapat aku saja. Bagaimana aku melihat masalah sosial zaman sekarang yang semakin manjadi-jadi..cam ner la pulak zaman anak cucu aku nanti..

Apa yang aku tulis ini berpandukan kenyataan yang memang wujud pun.. bukan tujuan untuk menjatuhkan maruah sesiapa pun..aku tak tulis pun nama dan anak siapa yang dok buat kerja bodoh tu..malah tak de pun gambar yang aku post..kalau tak caya statement aku bleh cari aje dalam youtube..belambak gambar-gambar anak Melayu...tu belum yang tak masuk youtube lagi...hahahhaa..

Kerana perempuan yang macam ni akan menjadi isteri-isteri yang nusyuz kepada suami dan seterusnya akan lahirlah generasi-generasi yang lebih teruk di masa akan datang..

So, kalau Kebayan terasa dihati..aku sedia memohon maaf..
Bertaubat adalah jalan keluar dari segala masalah...

Wasalam.

Yahudi musuh Islam