Member Aku:

Khamis, 11 November 2010

Dunia akhir zaman...

Assalamualaikum...

Adakah kita ini manusia di akhir zaman?
Melihat kepada perubahan iklim dan politik yang sentiasa tidak menentu sekarang membuktikan bahawa kita berada di akhir zaman. Apakah kita sedar tentang fenomena ini atau masih belum sedar selagi hayat dikandung badan?

Aku terkejut bila baca article dari http://mahasiswakini.com/2010/11/hub-hiburan-malam/ tentang hasrat kerajaan utk mewujudkan sebuah hub hiburan. Apakah mereka ini telah hilang akal atau salah satu helah untuk mendapat sokongan masyarakat bukan Islam dalam PRU akan datang? Sekiranya perancangan ini terjadi maka Malaysia juga akan bertukar menjadi hub maksiat dan hub buang anak. Gejala masalah sosial sehingga kini tidak dapat kita bendung sepenuhnya, apakah kita mampu mewujudkan sebuah hub hiburan yang bebas dari segala permasalahan ini.

Bagi pendapat aku, hiburan di Malaysia dah cukup bagus walaupun tidak setanding dengan Thailand yang mana negara mereka bebas menyediakan hiburan secara terbuka sedangkan Singapura juga merupakan salah sebuah hub hiburan bagi benua Asia yang telah diwujudkan sekian lama. Mengapa perlu kita tiru dan baru nak buat? Seharusnya kita jadikan Malaysia ini sebagai sebuah hub pendidikan dan perubatan. Panggil balik profesional kita yang tinggal diluar negara sejak sekian lama balik untuk membantu membina negara ini semula. Ketandusan idea para pemimpin yang tersedia ada akan membawa Malaysia ke arah yang salah demi kekuasaan untuk memerintah.

2010/11/10/JAKARTA: Wanita Pertama Amerika Syarikat, Michelle Obama mengenakan tudung kepala ketika melawat sebuah masjid di sini, hari ini, walaupun ia bukan satu peraturan kepada bukan Islam tetapi menunjukkan penghormatan pentadbiran Barrack Obama terhadap dunia Islam. Article nie aku copy dari Cina Islam... Apakah pendapat anda berkenaan perkara ini? Mungkinkah ini salah satu cara mereka untuk meraih sokongan dari umat Islam supaya Yahudi dapat terus berkuasa di dunia ini?


p/s: jom tepuk tangan ramai2....

Tiada ulasan:

Yahudi musuh Islam