Member Aku:

Rabu, 27 Oktober 2010

Kehidupan...

Assalamualaikum...

Hari ini telah tertulis beberapa bencana keatas kita. Ada orang sibuk dok cerita tentang seekor sotong yg bernama Paul dan ada yg dok cerita tentang Tsunami di barat Indonesia dan tak kurang tentang Galas serta Batu Sapi.

Aku masih dok lagu nie.. Menjalani rutin harian untuk mencari rezeki bagi meneruskan sisa kehidupan yang masih ada. Melihat akan kelakuan sesetengah manusia aku mula berasa pelik tetapi apabila melihat keagungan Allah s.w.t aku mula boleh terima sesuatu kebaikan dan keburukan itu kerana Dia Maha Sempurna.

Dunia yang sementara menjadi pentas ujian keatas manusia supaya sentiasa mengingati kepadaNya. Cuma kekadang kita sendiri yang lupa akan janji dan diri seolah2 segala kekuasaan dan ketetapan milik kita.

"Sesungguhnya orang-orang (yang menentangmu) itu sentiasa mencintai (kesenangan dan kemewahan dunia) yang cepat habisnya, serta mereka membelakangkan (tidak menghiraukan bekalan) untuk hari akhirat yang amat berat (penderitaannya kepada orang-orang yang tidak bertaqwa)". Surah Al Insan ayat 27.

Maka tertipulah kita oleh diri sendiri yang sentiasa merasakan tidak cukup dengan nikmat dunia ini, yang merasa belum sempurna dengan apa yang kita miliki dan terus tersesat didalam terang pada masa yang sama kita juga bertuhankan Allah s.w.t

"Segala yang ada di muka bumi itu akan binasa. Dan akan kekalah Zat Tuhanmu yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan. Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?"Surah Ar Rahman ayat 26 - 28.

2 ulasan:

hentian berkata...

paul mati meninggalkan nama. kita mati tak tahu lagi nak tinggalkan apa...

Dama-Ulan berkata...

manusia mati meninggalkan dunia dan harta...

Harta yg dapat membantu kita disana bukan harta yg menyusahkan kita disana...

hihihihihi...

Yahudi musuh Islam