Member Aku:

Khamis, 13 Mei 2010

Pada masa ini aku mencari sejarah Tuan Ngah Impol di Malim Nawar... Sesiapa yg tahu tolong post infor dia.. Sekian terima kasih..

Assalamualaikum...

Aku rasa-rasa nak mula simpan sejarah dan salasilah tokoh-tokoh ulama dulu-dulu.. Sesiapa yg tahu tentang sejarah dan ilmu TUAN NGAH IMPOL dan A. TALIB NAIM AL HAJ AS SAUPI tolong beritahu aku... Makam Tuan Ngah Impol di Malim Nawar bersebelah Sg. Kampar.. aku pernah ziarah tapi citer nie dh lama, cuma salasilah dia aje yg aku tak ada...

Abdul Talib Naim Al Haj As Saupi nie seorang ahli perniagaan pada suatu masa dulu.. Beliau mengajar Saufime dan makam beliau ada di Ipoh..

Aku amat berbesar hati sekiranya ada dikalangan pembaca blog ini dapat berkongsi maklumat berkenaan individu diatas bersama-sama..

Sekian, terima kasih............

8 ulasan:

Shamsul Bahrain berkata...

Salam saudara, di mana u kenal atau mendengar nama Pak Ngah Impol?

please email me privately

thank you

Dama-Ulan berkata...

Assalamualaikum Iskandar..

Tolong berikan sy alamat email saudara...

Terima kasih

Shamsul Bahrain berkata...

Saudara telah berjaya peroleh maklumat berkenaan NGah Impol atau bagaimana?

Dama-Ulan berkata...

Saudara Iskandar,

Saya masih belum mendapat maklumat tentang Tuan Ngah. Saya pernah melawat ke makam beliau suatu masa dulu yang terletak di Malim Nawar berdekatan dengan sebuah sungai.

Saya cuma dapat tahu yang cucu beliau seorang anggota Kastam yang bertugas di Ipoh.

Berkenaansalasilah beliau masih menemui jalan buntu.


Kalau tak silap Tuan Ngah juga dikenali sebagai Orang Tua Perak di Istana Johor. Sekian..

Tanpa Nama berkata...

Salam semua..

Kenapa anda semua berminat ingin mengetahui salasilah Al marhom Ngah Impol????

Tanpa Nama berkata...

Salam semua..

Kenapa anda semua ingin mengetahui salasilah dan sejarah Al Marhom Ngah Impol????

Tanpa Nama berkata...

salam..kenapa berminat sangat nk tahu pasal al marhum ngah impol ye??

Tanpa Nama berkata...

salam.. kenapa anda semua ingin tahu pasal al marhum ngah impol???

Yahudi musuh Islam