Member Aku:

Rabu, 28 April 2010

Hai Mambang....

Salam,

Hihihihihi.... dh lama aku tak tulis kat sini.. pala otak dok serabut..hmm banyak masalah kebelakangan ini... biaq pi laaa..

Malam tadi Wak Lebai mai umah.. kami pi minum.. sambil dok bergebang pasai hal2 mistik nie... Apa yg aku nak ceritakan nie bukan hal perbincangan aku dgn Wak Lebai tetapi tentang kesihatan mak aku...

Rupa2nya org tua aku terkena buatan... hmmm org Melayu nie memang pandai2 dan ramai yg ada PDH (Perasaan Hasad Dengki).. Masalah org tua aku nie dh berlarutan dekat sebulan.. Cuma aku sebelum nie ingat dia sakit tua... zikir yg aku bagi pun dia tak buat... bila tanya dia kata lupa..pada hal zikir tu dua perkataan saja...

Hari Isnin malam Selasa yg lepas aku hello sorang brader nie dari Penang.. Aku kenai dia pun melalui sorang kawan yg lain... hehehehe... kerja Allah..
Jadi dia mai laa umah kakak aku untuk ihtiarkan mak aku nie... Dari gaya dan cara brader nie boleh laa aku terima pakai... tak yah nak kemiyian2, tak dak asap2.. dia cuma pakai jurus..

Alhamdullilah dengan izin Allah keadaan mak aku semakin baik.. Kalau tidak setiap hari time nak masuk Maghrib saja dia buat hal... diri dia rasa libang-libu.. nk kena bawa pi klinik dan setiap kali doktor check.. Doktor kata darah tinggi mak aku naik, bagi telan ubat pastu balik.. esok mai lagi, lusa mai lagi.. hari2 lagu tu..

Dari apa yg brader tu kata.. ada benda yg dok ganggu mak aku.. benda tu, ada org hantar.. hmm tu yg aku kata orang Melayu nie ada PHD... kalau nak test power pun jangan laa test dekat org tua yg dah uzur... tapi secara kebetulan kawasan perumahan tu pun memang banyak benda lain.. Itu aku setuju, sebab dah ada org yg dok jumpa benda yg suka terbang malam2 nie.. Benda yg org bela pun ada.. boleh dikatakan macam2 ada...

Bagi aku sehebat mana pun mahluk nie, dia tetap kena mendapat izin Allah bagi menggangu manusia... Jadi apa yang hebat?? Tak dak apa yg hebat melainkan Allah s.w.t saja yg maha hebat.......

Wallahualam.......

Tiada ulasan:

Yahudi musuh Islam