Member Aku:

Sabtu, 5 Disember 2009

Aku pedagang....


Aku pengembara..
Yang aku kembara..
Melintasi dari alam ke alam..
Yang aku nikmati..
Hanyalah satu penipuan..
Yang aku pandang..
Diri terdiri..
Melayani dan melayari
sebuah kehidupan..

Aku buta disebabkan pandangan..
Terlekat pada keindahan dunia..
Lalai bersama jahilliyah..
Terpedaya kerana ketandusan ilmu..

Selama ini..
Berdiri aku dengan megah..
Dunia di tangan kanan dan kiriku..
Kuasa ada pada lidahku..
Besarnya diri ini..
Sehingga dunia dapat aku miliki..
Namun itu semua dusta..

Aku keliru..
Bagaimana pengembaraan aku bermula..
Aku keliru..
Dengan pencarian hakiki..
Aku keliru..
Pada erti sebuah kehidupan..
Aku keliru..
Pada diri sendiri..

AsmaMu..
Aku jadikan teman lidahku..
Untuk mencuci seketul daging yang hitam..
CahayaMu..
Ku berharap menjadi penyuluh kehidupan..
Agar aku tidak sesat dalam kehidupan..
RahsiaMu..
Aku jadikan pegangan..
IlmuMu..
Aku jadikan panduan..

Aku hentikan pengembaraan ini..
Aku hentikan kehendak hati..
Aku redha segalanya..
AfaalMu adalah jalanku..
AsmaMu adalah teman hatiku..
SifatMu adalah aku..

5 ulasan:

zakir932 berkata...

cantikkkk, maksyukkk nukilan tuan dama ulan... sesunguhhnya kita bermusafir

Dama-Ulan berkata...

Salam,

Terima kasih saudara zakir...

Hanya jauhari yang kenal manikam..

Semoga Allah s.w.t memberi petunjuk ke jalan yg benar kpd kita semua..amin

Wasalam..

Tanpa Nama berkata...

wow , menusuk kalbu :|
buat sendiri ka ?

Dama-Ulan berkata...

Salam,

Nur Hazlin... buat sendiri ler...
ciplak x main ler...

Wasalam...

zakir932 berkata...

ya allah iringkanlah hamba ini dengan taufik dan afaal dalam keredhoan mu...

segalanya mudah di gapai pada lidah tapi amat benar-benar payah untuk di harungiiii..... benar-benar payah Tuan.

Yahudi musuh Islam