Member Aku:

Isnin, 7 Jun 2010

Beramal sepanjang masa...

Assalamualaikum.

Sejak Israel serang kapal bantuan ke Palestine, aku tengok ramai orang kita dok ber'demo.. Demo sana..demo sini.. Yang kat malaysiakini pulak ada sorang hamba Allah nie dgn lantang dia kata.. kalau demo kat sini tak jadi, kita akan bangun untuk menuju ke Gaza..hihihihi gelihati betoi dgn mamat sorang nie.. dengaq kata dia dh belajaq guna M16 setelah join Askar Wataniah..

Hahahahahaha...manusia-manusia.. biaq betoi. Jangan nanti bila berdepan dgn Yahudi habis terkencing dlm seluaq.. belum jumpa tak pa laa nk kata apa pun. Yahudi nie tak dak hati perut dan lagi ganas dari Jepun.

Biaq pi la kat depa semua.. Kalau niat tu betoi, bagus tapi kalau niat tu setakat nk menunjuk baik tak payah.. Buat rugi saja dok kena sinaran matahari.. Sama la jugak dgn mujahidin yg dok bom diri tu.. kalau niat kerana Islam, Alhamdullilah mudah2an mereka perolehi syahid tapi kalau sbb nak bebaskan negara Palestine dari Yahudi, Nauzubillah.. takut nanti mati katak....

Berbalik kepada tajuk spt diatas, aku cuma nak ajak pembaca yg terbaca atau membaca blog aku nie utk berfikir kembali kerana solat itu amat indah dan cantik tetapi kenapa kita tidak mengambil iktibar daripada solat.

Sebelum nak solat, kita wajib menggambil wuduk iaitu mencuci tujuh anggota badan sebagai persiapan sebelum solat. Bila dh ada wuduk baru boleh solat. Nak solat pun kena menghadap ke Kiblat, tak boleh menghadap tempat lain selain drpd Kiblat. Kalau berjemaah kena rapat dan samakan saf.

Kesimpulan... bersolat sepanjang masa.. umat Islam secara umumnya wajib mencuci diri terlebih dahulu sebagaimana kita berwuduk supaya tidak terpalit hal2 dunia didalam diri. Selepas itu wajib menetapkan satu arah sebagaimana kita menghadap Kiblat kerana tidak ada agama dalam dunia nie bila sembahyang mereka menghadap ke satu arah saja kecuali agama Islam. Lurus dan rapat umat Islam itu supaya tidak ada anasir2 lain yg dapat memecah belahkan kita.

Apa yang terjadi pada hari ini.. solat aku adalah hak aku, solat kau adalah hak kau. Walaupun jemaah sekali tetapi kita boleh bergaduh juga semasa sendiri. Akhirnya solat itu hanya menjadi syarat sebagai pelengkap diri kita sebagai umat Islam namun nikmat dan rahsia solat itu tidaklah dapat kita rasai. Bila orang sibuk berdemo, maka kita pun terpanggil untuk berjuang bersama2. Apakah umat Islam itu betul2 berani utk menentang Yahudi Laknatullah?..

JANGAN BILA TIBA MASA BARU TIMBUL PELBAGAI ALASAN, ANAK BINI AKU SAPA NAK JAGA KALAU AKU MATI DI PALESTINE NANTI?.. ALAHAI SEDIH KALAU ADA LAGI MANGKUK YANG MACAM NIE..

1 ulasan:

zakir932 berkata...

assalamualaikum....

solat itu juga salah satu keindahan zikir afaal......

Yahudi musuh Islam