Member Aku:

Khamis, 30 Disember 2010

Dunia ana yang punya...

Assalamualaikum...

Esok merupakan hari yg terakhir dalam kalendar Masihi dan aku rasa semua orang tahu tentang perkara ini cuma kalau kita tanya tahun Hijrah mungkin tak ramai yg ingat atau tahu.. hmmm... En3 sebelum nie aku tulis pasai program buang anak dan kali nie aku nak citer tentang hobi budak2 muda zaman sekarang suka buang anak.

KEPADA SELURUH WARGA PERAK MAHUPUN WARGA MALAYSIA.. datanglah ke Stadium Perak semperna sambutan tahun baru 2011 dan sekali dengan sambutan Krismas.. hihihi dua dalam satu... nak tau citer selebihnya sila baca yg aku copy/paste nie..

21/10/2010 - Sambutan Krismas dan Tahun Baru serentak di Stadium Indera Mulia

Kerajaan negeri menganjurkan serentak sambutan Hari Krismas dan Tahun Baru pada 31 Januari ini di perkarangan Stadium Indera Mulia.

Ketua Bahagian MCA Ipoh Timur, Datuk Thong Fah Chong berkata, sambutan berkenaan dianjurkan hasil kerjasama kerajaan negeri dan gereja-gereja di Ipoh.

"Sambutan perayaan ini bukan hanya untuk individu beragama Kristian sahaja tetapi terbuka kepada orang awam yang ingin hadir dan memeriahkan lagi sambutan ini.

"Tujuan program ini dianjurkan adalah sebagai salah satu usaha untuk merapatkan hubungan harmoni dengan semua bangsa tidak mengira agama.

Dianggarkan kira-kira 4,000 orang awam akan hadir untuk memeriahkan sambutan ini sempena menyahut seruan kerajaan pusat iaitu prinsip 1Malaysia dan seterusnya 1Perak.

"Konflik agama yang melanda baru-baru ini tidak menghalang pihak kami untuk menganjurkan sambutan perayaan ini kerana saya masih percaya hanya segelintir sahaja yang melakukan perkara terbabit," katanya.

Program berkenaan dijangka menerima kehadiran daripada Menteri Besar Perak, Datuk Dr Zambry Abd Kadir dan beberapa pemimpin-pemimpin kerajaan negeri.

Selain itu, sambutan perayaan berkenaan turut menerima kunjungan daripada biskop gereja Methodist Malaysia, Dr Hwa Yung dan biskop Katolik, Anthony Selvanayagan serta diselitkan persembahan penyanyi popular dari Taiwan, Yoga Lim dan Juwita Suwito dari Malaysia.


Nampaknya bertambah meriah sambutan kali nie dan aku percaya program KPJ-ISH lepas nie akan mendapat sambutan yg hangat hasil daripada program kerajaan negeri ini...

maklumat dari: http://www.perakbn.com.my/index/news/748.html?res=360

Tiada ulasan:

Yahudi musuh Islam